ابراهیم حاتمی کیا
 
سینما
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 24 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 13:13 ::  نويسنده : محمد علی

 

حاتمي كيا: «گزارش يك جشن» روايت احوال من است

 

ابراهيم حاتمي كيا با بيان اينكه «گزارش يك جشن» روايت احوال من است، گفت: اين فيلم شبيه به آژانس شيشه اي نيست و من هرگز دوست ندارم آن را تكرار كنم.

به گزارش فارس، عصر امروز نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «گزارش يك جشن» با حضور« ابراهيم حاتمي كيا (كارگردان)،« رضا كيانيان»، «داريوش ارجمند»، «مريلا زارعي» (بازيگران)، « حميد رضا مدقق» (منتقد) و «سارا سميعي» (طراح صحنه و لباس) در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.

حاتمي كيا: فضاي بسته دست ما را هم بسته بود

در ابتداي نشست ابراهيم حاتمي كيا گفت: فيلم ساختن در محيط بسته كاري دشوار و دست ما بسته بود اما قصه ايجاب مي كرد در تك لوكيشن باشيم و به دنبال مكاني بوديم كه مثل موسسه باشد تا اينكه به همت گروه، اين لوكيشن پيدا شد و با فضاسازي به كليت كار روح دميده شد.

در ادامه حاتمي كيا در مورد فيلمنامه كار نيز خاطرنشان كرد: قصه كار در مورد ازدواج بود اما سناريو اول خيلي ايراد داشت و چند بار بازنويسي شد چرا كه مرا مجاب نمي كرد و من در 33 روز در شهرستان كار را نوشتم و «سهيل رضايي» جرقه كار را در من ايجاد كرد.

كيانيان: سينماي حاتمي كيا را دوست دارم
به گزارش فارس، در ادامه كيانيان در مورد نقش خود، اظهار داشت: من سينماي حاتمي كيا را دوست دارم و فيلمنامه اوليه را خواندم اما قرار نبود من بازي كنم و سر كار ديگري بودم كه حاتمي كيا من را صدا كرد و سناريو جديد را خواندم و احساس كردم كار خيلي بهتر شده و من نقش را بازسازي كرد.

ارجمند: حاتمي كيا بهترين جاسوس خدا است
در ادامه داريوش ارجمند نيز بازي خود را در اين فيلم شانس بسيار بزرگي دانست و افزود: حاتمي كيا يكي از اضلاع اصلي و ستون سينماي ايران است و من وقتي سناريو را خواندم، همه چيز آماده بود و كار را دوست داشتم چرا كه معاني پيچيده و بزرگي داشت و فضا درآمده بود.

ارجمند ادامه داد: حاتمي كيا يكي از بهترين جاسوسان خداوند است چراكه چيزهايي را مي بيند كه مردم عادي به آن ها دقت ندارند. او اولين تيغ را به خود زد و من افتخار مي كنم كه در كنار او بودم.

زارعي: حاتمي كيا به من جسارت داد تا ادامه دهم
در ادامه مريلا زارعي نيز از دومين همكاري با حاتمي كيا احساس رضايت كرد و گفت: روزهاي خوبي را سپري كرديم و من از لحظه لحظه كار لذت بردم و با تمام وجود كار را پذيرفتم چرا كه چند فيلمنامه بد خوانده بودم و شرايط روحي خوبي نداشتم.

زارعي ادامه داد: حاتمي كيا به من اميدواري داد تا اين راه را ادامه دهد.

در ادامه نشست زهرا سميعي در مورد طراحي صحنه كار، اظهار داشت: كار سختي بود اما با تماشاي كار خستگي از تن مان درآمد و لوكيشن به لحاظ سخت افزاري آماده و رفته رفته پخته شد.

در ادامه پيرهادي اين كار را دشوارترين همكاري با حاتمي كيا دانست و افزود: در مجموع كار دشواري بود و با هماهنگي همه گروه كار به ثمر رسيد.

در ادامه حاتمي كيا در مورد تشابه با آژانس شيشه اي نيز گفت: هرگز دوست ندارم به آژانس برگردم و آن را تكرار كنم چرا كه الان سال 75 نيست و اين فيلم براي امروز است اما جنگي هم ندارم.

وي در ادامه افزود: اين كار فيلم روز است و احساس مي كنم خيلي زير آب رفتيم و بايد نفس بكشيم. اين فيلم شرح حال اين روزهاي من است و پازل اين جشن قرار است تكميل شود و خيلي دنبال نمادسازي نبودم.

در پايان ارجمند اين فيلم را كامل ترين اثر حاتمي كيا دانست و افزود: حاتمي كيا يكي ازبهترين منتقدان اجتماعي است.

 


نظرات شما عزیزان:

mohamad mahdi
ساعت13:25---24 دی 1390
عشق فقط ابراهیم حاتمی کیا.
پاسخ:درست می گویید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • رياضي سوم راهنمايي
  • خط مقدم
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سینما و آدرس sinamairan.s.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 1671
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->